El procés de recerca sobre el tema s’inicià l’any 2013, i actualment estan enllestides les investigacions següents:
1. La formació inicial del professorat d’educació infantil i primària a les Illes Balears. Estat de la qüestió i propostes de millora
Amb aquest treball es pretén analitzar diversos aspectes de la formació inicial del professorat d’infantil i primària a les Illes Balears i aportar propostes susceptibles de millora de l’actual model formatiu.
El treball està estructurat en dues parts interrelacionades:
La primera secció està centrada a proporcionar dades i evidències sobre diversos aspectes relacionats amb la formació inicial dels mestres i de la professió docent.
La segona part està orientada a fer propostes per a la millora del sistema de formació inicial dels mestres de les Illes Balears.
2. La millora de la formació inicial dels mestres (segons el professorat del grau d’Educació Primària de la UIB i els mestres coordinadors de les pràctiques)
Amb aquest estudi es pretén destriar orientacions sobre com millorar el programa formatiu del grau d’Educació Primària (GEP) de la UIB a partir d’un panel Delphi. L’objectiu consisteix a conèixer l’opinió del professorat (professors i professores de la UIB i coordinadors i coordinadores de les pràctiques a les escoles) sobre diversos àmbits i aspectes de la formació inicial dels mestres: el professorat, l’alumnat, els plantejaments didàctics que es fan o s’haurien de fer en el grau, l’organització, l’estructura, el Pràcticum i el contingut del pla d’estudis. D’altra banda, també es pretén determinar fins a quin punt hi ha consens en la manera d’entendre els aspectes considerats. Finalment, es vol determinar si els coordinadors de les pràctiques (que són mestres de primària en actiu) i els professors de la UIB coincideixen o divergeixen en l’apreciació de la formació inicial dels futurs mestres de primària.
3. Elaboració de proves de selecció d’alumnat per accedir a la formació inicial de mestres

En el marc de la convocatòria de projectes de recerca i innovació orientats a la formació inicial del professorat (PRI_FIP), un equip multidisciplinari de la UIB i dels centres d’educació infantil i primària de les Illes Balears, amb la participació de col·laboradors d’altres universitats espanyoles, ha realitzat una recerca sobre l’Elaboració de proves d’admissió de l’alumnat per accedir a la formació inicial de mestres d’infantil i de primària.
Proves d'admisisió